Vier dingen die uw kansen op succes in de muziekcarrière vernietigen

Wat is volgens jou het belangrijkste dat muzikanten doen om hun kansen op succes in de muziekindustrie te verpesten? Is het: hun instrument niet genoeg oefenen? Niet genoeg goede connecties in de muziekindustrie samenstellen? Wonen in een stad zonder muziekscene? Het antwoord op dit alles is NEE – geen van deze dingen. Er kunnen talloze redenen zijn waarom een ​​muzikant het niet haalt in de muziekindustrie, maar de bovenstaande dingen zijn slechts symptomen van een diepere oorzaak. In werkelijkheid is de meest voorkomende reden waarom muzikanten nooit slagen in deze business, ze hebben een op FEAR gebaseerde mentaliteit.

De meerderheid van de muzikanten laat hun angst hun kansen om te slagen in de muziek verpesten. Sommige van deze angsten worden bewust begrepen, terwijl andere alleen herkenbaar zijn voor iemand die ernaar op zoek is.
Helaas, of je je er nu van bewust bent of niet, je angsten kunnen zeer vernietigend zijn voor je muziekcarrière. Als iemand die muzikanten begeleidt bij het opbouwen van een succesvolle muziekcarrière, heb ik deze eindeloze tijden waargenomen.

Hieronder volgen enkele van de vaak voorkomende angsten die de kansen van muzikanten om succesvol te worden verwoesten en hoe ze te overwinnen, zodat je je muziekcarrière snel vooruit kunt helpen:

Muzikant Angst # 1: Angst om geen geld te verdienen

Elke keer dat je je vrienden of familie hebt verteld dat je een professionele muzikant wilt worden, wat hebben ze je dan verteld? Waarschijnlijk zoiets als dit:

* “Je moet eerst een veilige baan vinden om een ​​solide back-upplan voor je muziekcarrière te hebben.”

* “Muzikanten kunnen geen goed brood verdienen”

* “Alle muzikanten moeten straathoeken spelen om te veranderen, gewoon om rond te komen”

In de meeste gevallen wordt u deze dingen verteld uit de beste bedoelingen … Deze ideeën zijn echter zeer misleidend. De waarheid is dat het niet zo moeilijk is als je zou denken om een ​​goed inkomen te verdienen in de muziekindustrie als je specifiek weet wat je moet doen om geld te verdienen als professionele muzikant (en het eigenlijk te DOEN). Met dit in gedachten is het precies omdat de bovenstaande valse overtuigingen over de muziekindustrie zo wijdverbreid zijn, dat ze ervoor zorgen dat veel muzikanten bang zijn om geen geld te kunnen verdienen. Vervolgens doen ze dingen die leiden tot de exacte TEGENSTELLING van wat nodig is om een ​​goede boterham te verdienen.

Het volgende is hoe het proberen om financiële problemen in de muziekindustrie ‘niet’ tegen te komen ervoor zorgt dat je moeite hebt om als muzikant goed geld te verdienen:

* Je doet nooit de moeite om veel meer geld te verdienen in je muziekcarrière. Het ergste wat je kunt doen is verwachten dat je als muzikant moeite zult hebben om geld te verdienen. Het is zeker dat wanneer je dit doet, je begint te leven in de wereld die je voor jezelf in je geest hebt gecreëerd.

Hoe muziek op de markt te brengen: een effectieve niet-mislukte 3-staps muziekmarketingformule die werkt

Weten hoe u uw muziek op de markt brengt, is zonder twijfel HET belangrijkste dat u kunt doen voor uw muziekbedrijf en uw muziekcarrière als geheel. Je weet dat het iets is dat moet worden afgehandeld en als je geen moeite doet om te leren hoe je je muziek effectiever op de markt kunt brengen, dan moet je weten dat er op zijn minst niets ernstigs zal gebeuren in je carrière in de muziekwereld.

Het eerste dat u zich moet afvragen, is of u momenteel de meest elementaire elementen van een effectieve muziekmarketingcampagne beheert.

Wat bedoel ik hiermee?

Om te beginnen is het belangrijk om te beoordelen waar je nu bent en te bepalen of je precies weet en begrijpt wat de basiscomponenten zijn van een effectieve muziekmarketingcampagne? Laten we eerlijk zijn, als je van plan bent naam te maken in de muziekindustrie, is het belangrijk om te beseffen dat je veel van je persoonlijke tijd en geld in je muziekcarrière zult investeren. Als je zeker weet dat je absolute doel is om je muziektalenten om te vormen tot een echte “muziekbusiness” en je twijfelt niet aan het carrièrepad dat je hebt gekozen … dan wil je net zo efficiënt en productief zijn als jij kan mogelijk zijn.

De meeste indiebands en muzikanten, of ze nu uit de Rock, Hip Hop, Folk of welk genre dan ook komen, werken meestal aan slechts een of twee van de drie essentiële vereisten voor effectieve muziekmarketing. De meeste muzikanten zijn bijvoorbeeld geweldig in het verbinden met het publiek. Wat met Facebook, Instagram, Twitter en YouTube in de mix, communicatie is voor de hedendaagse muzikant dom geworden.

Aan de andere kant wordt het vragen om de verkoop af en toe effectief afgehandeld, maar wordt het vaak gevaarlijk en zonder een formule of de noodzakelijke begeleidende bewustmakingscampagnes benaderd. Deze gebrekkige aanpak heeft de neiging de inspanningen van zelfs de hardst werkende bands en muzikanten in de branche te temperen. Helaas levert het toepassen van slechts een of zelfs twee van deze sleutelcomponenten zonder het essentiële derde element in een muziekmarketingcampagne geen maximaal rendement op voor de geïnvesteerde tijd. Dit is gewoon niet hoe je muziek effectief op de markt kunt brengen.

Begrijp me niet verkeerd, je naam bekend maken en deelnemen aan gesprekken met fans kan cool zijn, zelfs zelfbevredigend en het is zeker beter dan helemaal niets te doen, maar stel je voor hoeveel effectiever je zou zijn als je naar werk aan al deze essentiële marketingaspecten van uw muziekbedrijf, gewapend met een formule en een scherp doel.

Muziek, economie en daarbuiten

Cory Doctorow, Canadese journalist en co-redacteur en van de onconventionele blog Boing Boing, is een activist voor de liberalisering van auteursrechtwetten en een voorstander van de Creative Commons-non-profitorganisatie die zich inzet voor het uitbreiden van het scala aan creatieve werken die beschikbaar zijn voor anderen om legaal op voort te bouwen en te delen. Doctorow en anderen blijven veel schrijven over de apocalyptische veranderingen waarmee Intellectual Property in het algemeen en de muziekindustrie in het bijzonder worden geconfronteerd.

In dit artikel zullen we de catastrofe van de Amerikaanse industrie verkennen via het portaalvoorbeeld van de muziekindustrie, een eenvoudige industrie in vergelijking met die van de auto- of energie-industrie. In de eenvoud van dit voorbeeld kunnen we echter enkele lessen ontdekken die op alle bedrijfstakken van toepassing zijn.

 

In zijn webartikel ‘The Inevitable March of Recorded Music Towards Free’ vertelt Michael Arrington dat de verkoop van muziek-cd’s alarmerend blijft dalen. “Artiesten als Prince en Nine Inch Nails negeren hun labels en geven muziek weg of vertellen hun fans om het te stelen … Radiohead, dat niet langer wordt gecontroleerd door hun label, Capitol Records, heeft hun nieuwe digitale album te koop aangeboden op de Internet voor elke prijs die mensen ervoor willen betalen. ” Zoals vele anderen de afgelopen jaren hebben herhaald, herinnert Arrington ons eraan dat, tenzij er effectieve juridische, technische of andere kunstmatige belemmeringen voor productie kunnen worden gecreëerd, ‘de eenvoudige economische theorie dicteert dat de prijs van muziek [moet] tot nul dalen als meer’ concurrenten ‘ (in dit geval luisteraars die kopiëren) op de markt komen. ”

Tenzij soevereine regeringen die het Universal Copyright Convention onderschrijven drastische maatregelen nemen, zoals de voorgestelde verplichte muziekbelasting ter ondersteuning van de industrie, bestaan ​​er vrijwel geen economische of juridische belemmeringen om te voorkomen dat de prijs van opgenomen muziek naar nul daalt. Als reactie hierop zullen artiesten en labels waarschijnlijk terugkeren naar het focussen op andere inkomstenstromen die kunnen en zullen worden benut. Deze omvatten met name livemuziek, merchandise en fysieke exemplaren in beperkte oplage van hun muziek.